Běžný den cestovatele

Ne, že by všechny dny byly stejné, ale základní průběh se nemění. Vstáváme nejčastěji v 7 hodin, dáme vařit čaj a začneme připravovat snídani. Mezitím vstanou holky a rychle provětráme stany. Po snídani balíme stany (spacáky a polštářky tam mohou zůstat, jen se musí srovnat), pobalíme batohy s věcmi (přes noc má každý batoh na svém sedadle) a naskládáme do korby stolek, židličky a bedny s jídlem a nádobím. Celkově nám to zabere tak 2,5 hodiny a jsme tedy schopni mezi cca v půl desáté odjet. Mnoho jiných cestovatelů vstává ještě dříve a kolem sedmé už opouští kempy.

Jak už jsem psal, máme půjčenou Toyoutu Hilux SRX, 4×4, 2.4 GD-6. A vezeme sebou spoustu věcí a na několik dní můžeme být soběstační.

Na střeše máme dva stany s matracemi, polštářky a spacáky. V zavazadlovém prostoru vezeme stolek a 4 židličky, 25 l vody, 25 l nafty, kompresor, startovací kabely, tažné lano, plynový vařič s bombou, krabici s nádobím (hrnce, pánvičky, konvice), krabici s jídelním nádobím (talíře, hrnky, misky, skleničky) a krabici s jídlem. Dále pak dřevo a uhlí na gril a gril. Na fotce není lednička s přídavnou baterií, hever, 2 rezervy, lopatka, prodlužovačka.

Přes den pak jedeme nebo objevujeme. Přešli jsme na obědy v autě – Gábina připraví nějaké „sebáky“ (namazané pečivo), ovoce a sušenky. A samozřejmě vodu.

Večer, když dorazíme do kempu, tak většinou nejdříve roztopíme gril, Gábina připravuje večeři a já rozložím židličky a stůl a pak stavím stany. Než se najíme, je většinou čas jít se mýt a pro děti spát. My většinou jdeme krátce po nich. V poslední době je nějak tepleji, ale když jsme začínali (možná to také bylo tím, že jsme byli více ve vnitrozemí a výš), bylo po setmění kolem 12 °C a k žádnému moc posezení to nelákalo.

Stany na střeše jsou fajn, akorát je nevýhoda, že je musíme sbalit, abychom někam mohli popojet. Takže i v Halali, kde jsme byli na stejném místě 3 dny, jsme je každé ráno museli kompletně sbalit.

K dnešnímu dni jsme ujeli přes 3700 km. Auto má jen 65 l nádrž, spotřeba je cca 10,5 l/100 km.